Minä jäin Tuonelanjokeen

Minä jäin, pojat, 
kanssanne Taipaleeseen,
Tuonelanjokeen, 
vaikka jäin eloon. 
Kokosin kauneimmat runoni
ja se oli siinä. 
Ei ole enää mitään sanottavaa.
Otin pistoolin, kuten sotilaan kuuluukin, 
ja lähdin.
Se oli kuppatautisen runoilijan viimeinen päätös.
Pojat, en jaksanut odottaa, 
olen nyt luonanne, 
Tuonelanjoessa, 
joka ei koskaan laskenut vapaaksi.

Runoilijan huomautus. Runoilija Yrjö Jylhä teki itsemurhan 1950-luvulla.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jotkut jäävät sivuosaan

Sydämeni löi viimeisen kerran

Olet kaikkien ystävä vasta kun olet kuollut