En minä Prinsessa ollut

En minä mikään Prinsessa ollut 
vaan Anna Lappalainen, 
sanoin niille viimeisiksi sanoikseni.
Prinsessana olo oli vain paljon hauskempaa, 
ja Prinsessana kaikki minut tunsivat,
toisin kuin Annan kurjan elämän laitoksissa. 
Parempi oli oma hovi mielisairaalassa, 
omassa palatsissa palvelijoineni,
kun kurja lapsuuteni ja äitini, 
avioliittoni ja sairauteni. 
Prinsessana olin jotain, 
en hullu hullujen joukossa, 
mutta Anna minä oikeasti olin.

Runoilijan huomautus. Anna Lappalainen oli pitkäaikainen Kellokosken mielisairaalan asukas, joka tunnettiin Prinsessana. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jotkut jäävät sivuosaan

Sydämeni löi viimeisen kerran

Olet kaikkien ystävä vasta kun olet kuollut