Jotkut jäävät sivuosaan

Jotkut jäävät sivuosaan,
vaikka olisivat hyviä kaikessa.
Tein lukemattomia rooleja, 
mutta en koskaan pääosassa. 
Lauloin protestia, hyppäsin pellenä, 
sekoilin sörsselsöninä,
aina muiden varjossa,
toin paljon iloa muille, 
mutta minua vedätettiin.
Niin. Olin hauska mies, 
joka kuoli köyhänä.
En saanut palkintoja,
eikä minua juhlittu, 
vaikka suunnittelin patsaankin.

Runoilijan huomautus. Simo Salminen oli suomiviihteen aliarvostettu monilahjakkuus. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sydämeni löi viimeisen kerran

Olet kaikkien ystävä vasta kun olet kuollut